جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۹۱۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

شهادت 14 مرزبان در درگیری با اشرار

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از شهادت 14 مرزبان در پی درگیری با اشرار و گروهک‌های معاند در سراوان خبر داد.
به گزارش شهر، رجب‌ علی شیخ‌زاده، در تشریح جزئیات این خبر گفت: عصر روزگذشته سوم آبان ماه در نقطه صفر مرزی بخش کوهک از شهرستان سراوان، درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی با اشرار و گروهک‌های معاند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جریان این درگیری 14 تن از مرزبانان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: مهاجمان نیز که فضا را برای اقدامات خود ناامن دیده‌اند، پس از درگیری به خاک کشور مقابل عقب‌نشینی کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد زخمی‌شدگان در میان نیروهای مرزبانی نیست، به ایسنا گفت: تاکنون اطلاعاتی از چگونگی تلفات و دیگر جزئیات افراد مقابل نیز به دست ما نرسیده است.

شیخ‌زاده گفت: در این درگیری اشرار با بر جای گذاشتن تلفات، به مرزهای پاکستان متواری شدند.

وی گفت: در برخی از اخبار شایعاتی مبنی بر مفقودی یا گروگان گرفته شدن مرزبانان به میان آمده بود که این مسئله صحت ندارد.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در مورد چرایی وقوع این حادثه نیز گفت: دولت پاکستان در منطقه بلوچستان این کشور، حضوری فعال ندارد و بر همین اساس این منطقه اشرار خیز است و بارها نیز این مسئله به دولت پاکستان اعلام شده است.

شیخ‌زاده ضمن انتقاد از عدم اشرافیت دولت پاکستان در این منطقه، گفت: امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان تذکر کتبی یا احضار سفیر پاکستان را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام دهقان امام جمعه سراوان نیز ضمن محکوم‌کردن این حادثه تروریستی خواستار دستگیری و برخورد با عاملان این جنایت شد و گفت: شهادت عده‌ای از مرزبانان سراوان، قلب امام‌زمان (عج) و رهبر انقلاب را به درد آورد و بازهم دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی نمایان شد.

وی ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به امام‌زمان (عج) و رهبر انقلاب، ملت شریف ایران‌ و هم استانی‌ها خواستار برخورد دولتمردان با عاملان این جنایت شد.
منبع: ایسنا
نظر شما